می دانید مشارکت در ساخت ، برای شما به عنوان مالک، چه مزایا و منافعی به دنبال خواهد داشت ؟! 
در ادامه به این پرسش در قالب یک مقاله کوتاه پاسخ می دهم!

افزایش ثروت و ارزش ملک

عموماً انتخاب گزینه مشارکت در ساخت نسبت به فروش ، سود به مراتب بیشتری را عاید مالکین خواهد کرد ؛ حتی اگر ملک خود را بفروشند و تبدیل به چند ملک کنند ، در مقایسه با آن چیزی که در پس از مشارکت به دست می آوردند، ارزش ریالی کمتری دارد.

افزایش استحکام بنا در نتیجه نوسازی

یکی از مهمترین مزیت ها، تبدیل ملک کلنگی یا زمین به یک ملک نوساز است که اگر مالکین خود نیز قصد سکونت در واحد را داشته باشند، قطعا مشکلات کمتری خواهند داشت و می‌توانند از واحد جدید خود به خوبی و با آرامش خاطر در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله ، استفاده کنند.

افزایش متراژ زیربنای متعلق به مالک

یکی از اتفاقات معمول در مشارکت در ساخت، بزرگتر شدن واحدها و یا افزایش تعداد واحدها است. در بیشتر پروژه‌ها سهم مالکین از سازه جدید بیشتر از متراژی است که مالکین قبلا داشته‌اند. به طور مثال ممکن است که اگر مالک یک واحد ۱۰۰ متری داشته باشد، پس از ساخت سازه جدید مالک ۱۵۰ متر شود.

افزایش زیبایی ساختمان و اِعمال سلیقه

یکی از جذابیت‌ها و سودهای مشارکت در ساخت، استفاده از متریال مورد نظر مالکین در پروژه است. در همان ابتدا و در قرارداد تمامی مواردی که برای واحدهای جدید می‌خواهید می‌توانید اعمال کنید. البته این خواسته‌ها نباید غیر منطقی و غیر معقول باشد

افزایش امکانات رفاهی

امروزه در ساختمان های نوساز امکاناتی وجود دارد که باعث رفاه بیشتر ساکنین ملک خواهد بود درحالی که ساختمان های قدیمی فاقد این امکانات هستند.

برای مثال طراحی های غیراصولی در شبکه فاضلاب ساختمانهای قدیمی ساکنین آن را با مشکلات زیادی روبرو می کند.

مطمئنا هر مالکی تمایل به وجود امکانات رفاهی و طراحی اصولی را در ملک خود دارد .

افزایش سرعت تبدیل ملک به نقدینگی

بدیهی است که اگر مالکین قصد فروش هم داشته باشند می‌توانند واحد نوساز را راحت تر ، سریع تر و به قیمت بهتری به فروش برسانند.

کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری ساختمان

هزینه نگهداری ساختمان به شدت کاهش پیدا می‌کند. همان طور که می‌دانید آپارتمان با سال ساخت بالا هزینه‌های جانبی بیشتری دارد. این هزینه‌ها در یک آپارتمان نوساز بسیار کمتر است و باعث آسودگی ساکنین و همچنین هزینه‌های کمتر در آینده می‌شود.

درگیر نشدن مالک در فرایند اجرای پروژه و مدیریت ساخت

در قرارداد مشارکت در ساخت،مالک بدون ورود درفرایند اجرا ودرگیر شدن در مشکلات ساخت ملک ، بعد از اتمام پروژه به میزان قدالسهم خود مالک ملک نوسازمی شود. درگیر نشدن در مراحل اداری و قانونی مختلف ساخت ملک نیز یکی از مزیت های مشارکت در ساخت برای مالک است.

بهره مندی از تخصص افراد حرفه ای و مسلط به ساخت

فرایند اجرای ساخت بسیار پیچیده است و نیاز به دانش بالایی در زمینه های مختلف فنی پروژه دارد. مسلما بدون اطلاعات و دانش کافی در این زمینه یک پروژه ،سودمند واقع نمی شود .

مالکی که اطلاعاتی برای ساخت پروژه ندارد با ورود به مشارکت درساخت می تواند از دانش فنی و مهارت های اجرایی افراد متخصص بهره مند شود.